[sc:Comment_Author][sc:Comment_Text]
تاریخ : یک شنبه 4 آبان 1393
نویسنده : فاطمه بهمن آبادی

الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

موضوع نگار هفته                                                                                         فاطمه بهمن آبادی

شناسایی الگوی  کسب هویت شیعی دربین دانش اموزان  دبیرستانی وانطباق ان با اصول اعتقادی  نظام آموزشی ایران  دوترم پیش اولین درسی که ازمحضر استاد موسی پور فراگرفتیم خوب دیدن  برای یافتن مساله ها ودر نهایت حل آنها بود .گرچه پیروی  ازاین نظریه  تامدتی باعث افسرگی  من شده بود اما باید باور کرد محققی که  مهارت خوب دیدن نداشته باشد ، قطعا نمی تواند پژوهشگر موفقی  هم  باشد.

کنترل تلویزیون دستم بود  ، کانال یک ، کانال دو ،  و... نمی دانم تغییر دادن شبکه عادتم شده یا واقعا برنامه ای وجود ندارد که ارزش وقت گذاشتن  برای دیدن داشته باشد . کاش حالا که بودجه نداریم به جای ایجاد شبکه  جدید برای  تولید برنامه های  بهتر هزینه کنیم .شبکه پویا  بهترین بانک سرمایه فرهنگی  ما به حساب می آید اما هنوز هم بهترین  برنامه های آن کارتون های قدیمی است. (حنا دختری در مزرعه برای آموزش مهارت های زندگی ، خانواده دکتر ارنست برای خلاقیت و....) نمی دانم ساخت برنامه ها ی تلویزیونی از چه الگویی پیروی میکند که  ...

    باعجله ازخانه بیرون آمدم  وسمت اسانسور رفتم اما نه ...  آسانسور خراب بود ، بنابراین  چاره ای نبود جز این که ده طبقه  پله نوردی کنم.  متاسفانه همسایه جدید ما هنوز فرهنگ استفاده از آسانسور را به فرزندان  خود یاد نداده است ، شاید هم معنی حق الناس رانمی دانند واین وسیله جزو اسباب بازی آنها محسوب می شود .              سالهاست از اتوبوس استفاده  می کنم، ولی هیچ وقت معنی این همه بی نظمی رادر چیزی که به آن صف می گویند نفهمیدم ، بالاخره باکلی زحمت موفق شدم که سوار بشوم . ابتدا یک نگاه کلی به جامعه  اتوبوس سوار  وبعد به خیابان می نگرم ،دیدن بزرگ  شدن این غده سرطانی  نه تنها به اشعه ولیزر نیاز ندارد بلکه با نگاه غیر دقیق هم قابل رویت است " ترافیک  تهران" یعنی بهترین بهانه  برای بسیاری از بدقولی ها ، هر روز برای در مان آن اتوبان جدیدی ساخته  می شود اما غافل ازین که مشکل ریشه در فرهنگ دارد وبرای درمان آن باید  تمام اعضا  درگیر باشند . واقعا چرا یک نفر به خود اجازه می دهد در مواقع غیر ضروری ماشین خود رابیرون بیاورد وبدون توجه به سلیقه وارامش هم شهری های خود ، صدای موسیقی ان را زیادمی کندو.....؟  این در حالی است که عقبه فرهنگ ایرانی اسلامی وشیعی  خود راپرچم کرده ایم و به جای این که مرکز ثقل کار خود قرار دهیم فقط درمراسم های خاص آن رابالا وپایین می کنیم.

خیلی از ایستگاه اتوبوس دور نشده بودم  که بوی نامطبوعی به مشامم خورد جلوتر که رفتم  متوجه سطل زباله ای شدم که غیر از داخل ان همه جایش پر از اشغال بود ،  تفکیک زباله هم که جای بحث نمی گذارد . یاد خاطره ای از دوران دبیرستان افتادم ، درهمسایگی مدرسه ماواقع  درخیابان فردوسی  تهران کلیسایی بود که   حیاط آن  توسط یک تور سیمی  از حیا ط مدرسه ما جدا شده بود و بعضی بچه ها از آن جا به جای محلی  برای سیبل  پرتاب زباله های خود استفاده می کردند .تا این که اعتراض مسئول آن کلیسا اینگونه به همه ی ما  خطاب شد: شما که مسلمانید چرا ؟ با این که  هرگز با دوستانم در این گزاره شریک نشدم اما هنوز گوشه ای ازدلم گرفته ی این توهین  است . چرا که اسلام زمانی به بهداشت توجه کرد که نظافت  برای عموم بی معنا بود.  زمانی  حق الناس را مطرح کرد که عامه مردم از ابتدایی ترین حقوق انسانی بی بهره بودند واقعیت این است که  هرکجا از قوانین واصول شیعی خود به هر دلیل فاصله گرفتیم به بن بستی رسیدیم که راه در رویی برای آن وجود نداشت  . پس ما که ادعای شیعه بودن داریم الگوی فرهنگ وادب ومعرفت خود را کجای مسیر جا گذاشته ایم که حالا دراین  تند باد راه را گم کرده ایم . 




|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: روزچهارم , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
مفید در تاریخ : 1393/8/5/1 - - گفته است :
باشما موافقم که عمل در کار نیست. به خوب چیزی اشاره کردید.ممنون

<-CommentGAvator->
جوینده در تاریخ : 1393/8/4/7 - - گفته است :
انشاءالله سریع راه حلی برای این مشکل پیدا کنی قبل از اینکه افسرده بشی عزیزم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

دریافت کد نوای مذهبی
دانلود این نوا

/
کلاس تحقیقات کیفی