[sc:Comment_Author][sc:Comment_Text]
تاریخ : یک شنبه 21 دی 1393
نویسنده : مرتضی حمزه پور

انتظار دانشجویی چون من از اساتید دانشگاه چیست که اینقدر به پروپایشان می پیچم؟ فلان دکتر شاکی است از من که چرا فلان روز ها من در کلاس او غایب بوده ام و بعدا متوجه شده است که علت غیبتم ، حضور در کلاس استاد دیگری بوده که در ترم جاری با او درسی نداشته ام!! یا وقتی با تاخیر وارد کلاس می شود فلان استاد محترم به من می گوید : آقای دانشجو شما با  چند دقیقه تاخیر سرکلاس آمده اید!؟

واقعا یعنی چه ؟ آیا من دانشجو ، بی ادبی کرده ام ، به جای تحمل استادی که سر کلاسش ، برای افزودن به من هیچ ندارد و مثل فوتبالیست های کشور های عربی وقت تلف می کند که زنگ تمام شود ، رفته ام سر کلاس دیگری که فکر می کنم ، علم بیشتری آنجا هست و من محتاج اویم.

آیا خالق انسان روز حساب یقه ی من را نمی گیرد و نمی پرسد که عمرت را صرف چه کاری کردی؟؟ چرا در کلاسی که هیچ هیچ هیچ بر معرفت تو نمی افزود نشستی و بدنبال علم در نزد کس دیگری نرفتی؟؟! خالق هستی که گول ریز نمرات دانشگاه را نمی خورد و با آنها ما را محاسبه نمی کند. خداوند ، کسی که انسان را می میراند و زنده می کند گفته از عمر به درستی استفاده کنید ، آنوقت استاد دانشگاه می آید و می گوید چرا دیر به دیر به ما سر می زنی؟!!

آیا بهتر نیست شرکت دانشجو در کلاس اساتید ، اختیاری باشد ، تا مشخص شود کدام استاد ، استاد است ، و دانشجو ها برای فراگرفتن علمش به او مراجعه می کنند.

اگر دیدید کلاس استادی خالی است از دانشجویان ، بدانید استاد کلاس خالی است! خالی از علم است . خالی از عمل . استادی که علم داشته باشد ، جویندگان علم دورش را می گیرند . اینگونه نیست که دانشجو شما را نمی فهمد ، دانشجو با طبعش رفتار می کند ، مثل زنبور . و استاد مثل گل. این درست که همه زنبور ها زنبور عسل نیستند اما آنهایی که زنبور عسل باشند یقینن بدنبال شهد گل می گردند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: روزنگار9 , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آخرین مطالب

دریافت کد نوای مذهبی
دانلود این نوا

/
کلاس تحقیقات کیفی